Idei de călătorii
Județul Harghita, promovat de turiști; premii de 3.000 de euro

De punctat încă de la început este că acest concurs, în care fiecare candidat trebuie să prezinte un clip de promovare turistică, se adresează persoanelor juridice.
„2023 este anul turismului de sănătate în județul Harghita. Tema principală a concursului este prezentarea turismului de sănătate a județului (bază de tratament, wellness, băi tradiționale, pelerinaj, terapie cu sare, apiterapie, echitație, drumeții etc.), ținând cont și de inițiativa Visit Harghita – Family-friendly.
Căutăm un videoclip de promovare care să prezinte județul Harghita prin experiențe, urmărind firul unui concept unitar. În concordanță cu tendințe, preferăm un conținut dinamic, care să includă imagini filmate cu drona și care să se adreseze unui interval de vârstă mai larg. Județul Harghita este o destinație preferată de familii (oferte pentru familii, atracții principale), cupluri (atracții principale, recreere activă, wellness), grupuri mai mari (atracții, programe de grup, recreere activă) și grupuri în vârstă (tratamente, tururi ghidate la atracții).
Caracteristicile grupului țintă: trăiesc în România; călătoresc în cuplu, cu familie sau cu un grup de prieteni; petrec timp în natură; este interesat de gastronomia locală; îi plac plimbările scurte; îi place să încerce activități active (echitație, drumeții, off-road, rafting, alpinism etc.); vizitează cele mai populare atracții turistice, dar și locuri mai puțin cunoscute, în care nu au fost persoane cunoscute”, se arată în anunț.
Între cerințele specifice se numără:
- videoclipul trebuie să aibă o durată de 2-4 minute;
- să conțină numai imagini filmate de către solicitant;
- prezentarea ofertei de turism de sănătate și servicii adaptate nevoilor familiilor;
- să fie dinamic, creativ;
- include imagini filmate cu drona;
- 16:9 aspect ratio;
- rezoluție 4K sau Full HD (pentru utilizare pe display-uri LED, emisiuni TV, social media);
- muzică cu drepturi de autor sau fără copyright;
- clip de promovare independent de limbă, fără text și subtitrări;
Utilizarea logo-ului Visit Harghita.
Atenție! Concursul se adresează persoanelor juridice. Fiecare candidat trebuie să prezinte un clip de promovare turistică.
Premiile sunt următoarele:
- Locul I: 1500 de euro
Totodată, videoclipul câștigător va fi postat pe platformele Visit Harghita (Facebook, YouTube), va fi proiectat la diverse expoziții și evenimente turistice din județul Harghita și va fi difuzat în emisiuni TV în cazul în care există solicitări din partea presei.
- Locul 2: 1000 de euro;
- Locul 3: 500 de euro.
Pentru a participa la concurs, cei interesați trebuie să trimită la adresa visitharghita@judetulharghita.ro: videoclipul de promovare turistică, numele creatorilor, numele persoanei juridice, numărul de telefon, lista de locuri și programe prezentate în videoclip.
Data limită este 28 iulie 2023.
Ministerul Turismului din Harghita
Concursul a fost lansat recent într-o conferință de presă. Aici s-a discutat și faptul că activitatea de promovare turistică a județului este organizată într-un fel de Minister al Turismului din Harghita.
„Activitatea de promovare a turismului harghitean este organizată în județul Harghita ca într-un minister. Fiecare își cunoaște foarte bine rolul! Astfel, datorită echipei Visit Harghita, am reușit să devenim mai atractivi, mai prezenți și să putem promova serviciile județului Harghita dincolo de granițele sale.
Anul acesta este dedicat turismului de sănătate, și chiar dacă locomotiva este wellness-ul de la Borsec, Fontana Borsec, iată că echipa ADI Harghita vine cu noi proiecte care vor întări capacitatea noastră de a atrage turiști. (...) Consiliul Judeţean Harghita susține astfel de inițiative, și am decis ca anual, redevențele obținute din activitățile miniere ce revin instituției să le alocăm anual turismului”, a transmis președintele Consiliului Județean Harghita, Borboly Csaba, prin intermediul Facebook.
Autoritățile au anunțat și că, pe parcurs, vor mai fi anunțate evenimente similare.
Echipa Visit Harghita a mai transmis și dedică anul 2023 turismului de sănătate, dar că, în același timp, vor fi acordate și certificatele Family-friendly.
„În cadrul campaniei, lansată în 2020, o sută paisprezece operatori de turism au primit până în prezent certificatul Family-friendly. Având în vedere că 2023 este anul turismului de sănătate în județul Harghita, campania din acest an se va concentra pe atragerea de facilități de wellness Family-friendly”, au mai transmis autoritățile.